K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.
Maleč 77
582 76 Maleč
Ve svém projektu se žáci zaměřili na možnosti mitigace, a to jak na úrovni obce, tak i na úrovni osobní. Žáci realizovali výsadbu několika stromů v okolí přilehlé řeky Doubravy a uspořádali malou akci pro veřejnost, v jejíž rámci se věnovali osvětě a praktickým ukázkám toho, jak snižovat svou vlastní uhlíkovou stopu.
Účelem projektu bylo zaměřit se na možnosti mitigace a osvětu veřejnosti vůči tématu klimatické změny.
Žáci žijí v zemědělské oblasti, působí zde poměrně velké zemědělské družstvo, a proto v projektu věnovali pozornost tomu, co se na polích pěstuje, protipovodňovým a protierozním opatřením. Ve svém projektu posílili vztah lidí k přírodě a ukázali jim důležitost lesa. Žáci vysázeli třicet stromů – lípy, třešně, duby, které společně vytvoří mikroklima, zpevní břeh řeky Doubravy a zkrášlí výletní místo v okolí. Žáci a žákyně také posílili odpovědné spotřebitelské chování lidí v naší lokalitě. Ušili třicet setů znovupoužitelných odličovacích tamponů po 5 ks, které distribuovali v rámci akce pro veřejnost. Na akci pro veřejnost také připravili bezmasé občerstvení a návštěvníkům vysvětlovali, jak souvisí produkce masa se změnou klimatu.
V rámci svého projektu žáci vysadili třicet listnatých stromů a uspořádali akci pro veřejnost zaměřenou na osvětovou činnost.
Program Škola pro udržitelný život byl financován z projektu Raising Education and Awareness of Climate Change in Czech Classrooms and Communities, který je financován z programu Evropské unie LIFE. Sdílený obsah nemusí nutně odrážet postoje Evropské unie. Výhradní odpovědnost za něj nese Středisko ekologické výchovy SEVER Horní Maršov.
Jednou měsíčně Vám budeme e-mailem zasílat zajímavé postřehy, doporučení, tipy a inspiraci k tématu místně zakotveného učení. Konkrétně se jedná například o doporučení na nově vzniklé publikace, semináře, na které se můžete přihlásit, možnosti zapojení do projektů, naše nové newslettery, a další.
Je škola, která aktivně mění své okolí, pomáhá žákům vytvářet si vztah k místu, dává žákům slovo, připravuje je na skutečný život, je otevřená komunitě a mění svět k lepšímu.