K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.
Višňová 173
464 01 Frýdlant, okres Liberec
Hlavním cílem projektu bylo vytvoření zázemí pro žáky školy a otevření zahrady školy veřejnosti. Během projektu došlo k vybudování hrací zóny pro děti (herní prvky), odpočinkové zóny (ohniště, přírodní dřevěné posezení, výsadba zeleně) a opravě venkovní pergoly. Žáci se aktivně zapojili do všech částí projektu od počátečního plánování a výběru projektu až po jeho realizaci. V rámci projektových dnů pracovali na vytvoření pravidel školní zahrady, tvořili pozvánky na pracovní odpoledne a příspěvky do místního tisku a rozhlasu. Vyráběli výtvarné dekorace, truhlíky na výsadbu okrasných rostlin, vysadili živý plot a spolu s rodiči se řada z nich zúčastnila i pracovních odpolední. Žáci se učili spolupracovat ve věkově různorodých skupinách, vzájemně respektovat své názory a pomáhat si. Rodiče a další partneři (zastupitelé, zástupci hasičů, sportovců) se podíleli na plánování a na úpravách školní zahrady v rámci pracovních odpolední. Významným partnerem se pro školu stala místní závod Juta ve Višňové (sponzorství).
Hlavním cílem projektu bylo vytvoření zázemí pro žáky školy a otevření zahrady školy veřejnosti. Během projektu došlo k vybudování hrací zóny pro děti (herní prvky), odpočinkové zóny (ohniště, přírodní dřevěné posezení, výsadba zeleně) a opravě venkovní pergoly.
Plánování
Únor
– projektový den – účast všech žáků školy (práce ve skupinách) – mapování míst v obci, výběr námětu na projekt
– informační odpoledne pro rodiče žáků, zastupitele, zástupce místních spolků
– výtvarné řešení problému (soutěž) – účast 20 žáků (vítězné návrhy byly vybrány v rámci informačního odpoledne
Realizace
Březen
– projektový den – žáci připravovali pozvánky na pracovní odpoledne a krátké články do místních novin o probíhajících aktivitách projektu, dozvěděli se zajímavosti z historie naší školy, vyrobili jarní dekorace pro výzdobu pergoly (práce ve skupinách)
Duben
– první pracovní odpoledne – počátek oprav pergoly (odstranění původního nátěru, odstranění poničených stěn, první nátěr), vybudování ohniště s přírodním posezením (dřevené špalíčky), příprava záhonu pro živý plot, nákres plošných hracích prvků (účast žáků, rodičů a přátel školy, členů místních spolků, zastupitelů)
Květen
– projektový den – žáci sestavili návštěvní řád zahrady, napsali krátký článek do místních novin (Drbny), připravili si hlášení do místního rozhlasu a vyrobili pozvánky na druhé pracovní odpoledne (práce ve skupinách)
– žáci 4. a 5. ročníku při hodině výtvarné výchovy oživili barvami prostor před vstupem do budovy, při pracovním vyučování vyrobili truhlíky ze dřeva, které si sami natřeli a osázeli květinovou sadbou afrikánů, které si předtím předpěstovali ve škole. Při jedné z hodin vysázeli živý plot za pergolou.
– druhé pracovní odpoledne – proveden druhý nátěr pergoly, dokončeny boční stěny
– výkopové práce pro herní prvky a jejich částečné osazení (účast žáků, rodičů a přátel školy, členů místních spolků, zastupitelů)
Červen
– dokončení workoutového hřiště, umístění informačních tabulí a odpadkových košů, výzdoba pergoly
– slavnostní otevření školní zahrady (školní akademie)
Jednou měsíčně Vám budeme e-mailem zasílat zajímavé postřehy, doporučení, tipy a inspiraci k tématu místně zakotveného učení. Konkrétně se jedná například o doporučení na nově vzniklé publikace, semináře, na které se můžete přihlásit, možnosti zapojení do projektů, naše nové newslettery, a další.
Je škola, která aktivně mění své okolí, pomáhá žákům vytvářet si vztah k místu, dává žákům slovo, připravuje je na skutečný život, je otevřená komunitě a mění svět k lepšímu.