K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.
Zoubkova 149/20
634 00 Brno
Projekt se zabýval problematikou zlepšování všech oblastí kvality života seniorů a rozvojem sociální interakce mezi seniory a žáky střední školy. Žáci se zaměřili na oblast fyzického i psychického zdraví a na oblast sociálních vztahů mezi odlišnými věkovými skupinami.
Žáci sestavili zásobník speciálních cvičení, nakoupili hry pro rozvoj kognitivních funkcí a ve spolupráci s rodiči připravili ukázky zdravého jídelníčku. Proběhla čtyři setkání, při kterých byly realizovány všechny cíle.
Projekt si kladl za cíl zlepšit kognitivní funkce u seniorů a vytvořit sociální vazby mezi mladými lidmi a seniory.
V květnu a v červnu žáci debatovali o aktivitách s jejich prarodiči a vybírali nejoblíbenější hry na zlepšování paměti a pozornosti. Následně sestavili návrh speciálních cvičení a her pro rozvoj kognitivních funkcí, jemné motoriky, zvyšování sebeobslužnosti. Zástupci žáků a 2 učitelé se setkali s vedením Domova. O spolupráci žáci s učiteli požádali Kliniku interní, geriatrie a praktického lékařství FN Brno, která u nás na škole realizuje projekt „Stárněme úspěšně“, a MUDr. Petra Unčovského, ortopeda, jehož velkou část klientů tvoří právě senioři. V červenci byl zpracován projekt. V srpnu proběhla domluva s Domovem na způsobu a termínech realizace projektu.
Září – listopad – nákup pomůcek, vytvoření zásobníku her a cvičení a propagace projektu (osobní pozvánky seniorů na akce) a realizace projektu.
Při prvních třech setkáních připravili žáci občerstvení, zajistili doprovod méně mobilním seniorům do společenské místnosti, po úvodním zahájení ve společenské místnosti proběhla přednáška na stanovené téma a poté se senioři i žáci rozdělili na 3 skupiny. Jedna skupina cvičila s psychomotorickými pomůckami a další dvě skupiny hrály různé společenské hry. Někteří mobilnější klienti se zúčastnili jak cvičení, tak her. Hraní her žáci seniorům zpříjemňovali roznášením občerstvení. Po skončení cvičení se občerstvili i „cvičenci“ a žáci jim dělali společnost.
Při čtvrtém setkání bylo zorganizováno tzv. „sportovní dopoledne“. Klienti byli rozděleni do 5 družstev. Žáci zajišťovali jednotlivá stanoviště, dělali klientům doprovod a pomáhali při plnění jednotlivých úkolů. Nachystali jsme pro každého účastníka čokoládovou medaili a pro vítězné družstvo „medaili“ – masážní kroužek. Po vyhlášení výsledků žáci opět klienty doprovodili a dovezli na pokoje.
Jednou měsíčně Vám budeme e-mailem zasílat zajímavé postřehy, doporučení, tipy a inspiraci k tématu místně zakotveného učení. Konkrétně se jedná například o doporučení na nově vzniklé publikace, semináře, na které se můžete přihlásit, možnosti zapojení do projektů, naše nové newslettery, a další.
Je škola, která aktivně mění své okolí, pomáhá žákům vytvářet si vztah k místu, dává žákům slovo, připravuje je na skutečný život, je otevřená komunitě a mění svět k lepšímu.